4/12/2017

PYÖRÄILYKAUSI ON VIHDOIN AVATTU


TAKKI: Cubus AURINKOLASIT: H&M MEKKO: Bik Bok KENGÄT: Adidas

Mä ja mun maailman parhain keltainen pyörä ollaan odotettu pyöräilykauden avaamista syksystä asti. Eilen se päivä vihdoin koitti ja siinä pyöräillessäni tajusin tuntevani vihdoin sen todellisen kevään fiiliksen. Sen, että helkkari taas yhdestä talvesta todella selvittiin. 

Vierastan edelleen Helsingissä pyöräilemistä, koska se tuntuu jollain tavalla tosi vaaralliselta. Täällä on huomattavasti enemmän liikennettä kuin rakkaassa kotikaupungissani, jossa on helppo pyöräillä kaikkialla. Pyöräilin koko peruskoulun ajan kouluun ympäri vuoden, oli sitten lumimyrsky tai kaatosade. Kerran oli niin paljon pakkasta, että mun ripset jäätyivät kiinni toisiinsa. Silloin pyöräily oli osa mun jokapäiväistä elämää.

Mua ihan hävettää se miten huono olen liikennesääntöjen suhteen. Löydän itseni useasti tilanteesta, etten edes tiedä missä pitäisi pyöräillä. Mulla tosiaan ei ole ajokorttia, mutta mopokortti löytyy edelleen lompakosta. Siitä kortista ei enää ole mitään hyötyä, mutta sen olisi ehkä pitänyt opettaa mut lukemaan liikennemerkkejä. No ei opettanut. 

Sillon kun täytin 18, mietin kauan ajokortin ajamista. Mä jopa seisoin varmaan puoli tuntia erään autokoulun edessä ja lähdin häntä koipien välissä kotiin. Eihän täällä Helsingissä yhtään mihinkään sitä ajokorttia tarvitse, mutta esimerkiksi töiden kannalta siitä olisi paljon hyötyä. Olisihan se myös aika siistiä osata ajaa autoa. Se on semmosta aikuisten hommaa. Vähän niinku plussakortin hankkiminen. Ehkä sitten jonain päivänä. Nyt kuitenkin kiidän pyörälläni ympäri kaupunkia ja kertaan ne helvetin liikennesäännöt netistä.

Lähetä kommentti

contact: nelli.kentta@hotmail.fi

© nelli kenttä. Design by FCD.