9/26/2017

NYT NIITÄ KUULUMISIA

Tässä samalla kun olen pohtinut blogini tulevaisuutta oon myös pohtinut sitä, millaisia postauksia haluaisin eniten tehdä ja mikä blogin yleinen suunta on. Musta tuntuu että suurin osa blogeista on nykyään järjettömän ammattimaisia (eikä siinä ole mitään pahaa) ja sellainen tavallinen hömppä on jäänyt kokonaan pois. Itsehän olen sen verran Ulla Taalasmaa, että muiden ihmisten elämä kiinnostaa. Paljon. Joten tästä syystä mä avaan teille vähän mun elämää ja sitä, mitä se on ollut viimeisen kuukauden aikana. 
En ole jaksanut panostaa ulkonäkööni mitenkään. Suurimmaksi osaksi olen kulkenut mustassa XL-kokoisessa hupparissa ja juoksuhousuissa ympäriinsä. Eikä ne juoksuhousut edes ole motivoineet minua lenkkeilemään, mutta ehkä ne kohta vaikuttavat jotenkin maagisella tavalla ja poistavat tämän hetken laiskuuden. Olen harkinnut liittyväni uudelle salille, jos saisin silloin lisää motivaatiota urheiluun. Nyt kun illat pimenee, jää vähän liian helposti vaan sohvalle makaamaan ja katsomaan Paratiisihotellia. Kyllä, oon siihen todella koukussa. Ei edes hävetä myöntää, enkä ihan tiedä miksi pitäisikään.  
Ihana Maria! Maria on ollut nyt ainoita kavereita joiden kanssa on tullut vietettyä kunnolla aikaa viimeisen kuukauden sisällä. Tutustuttiin vuosi sitten, enkä rehellisesti sanottuna ole tavannut ketään tyyppiä pitkään aikaan jonka kanssa klikkaisi niin hyvin kuin Marian. Vitsi miten paljon rakastan sitä, että ympärillä on tyyppejä jotka on lahjakkaita, kunnianhimoisia ja ahkeria. Toi mimmi on hyvä esimerkki sellaisesta.
Kallion kaupunginosa on mun elämäni suurimpia rakkauden kohteita, enkä usko muuttavani sieltä vielä pitkään aikaan pois. Mulle kuitenkin on viimeisen kuukauden aikana tullut jotenkin vähän ahdistus omaa kotia kohtaan. Eikä ehkä niin vähääkään. Olen yli viisi vuotta asunut eri kämppisten kanssa ja ensin tuli se, että tarvitsen oman huoneen oven ja nyt vuorossa taitaa olla oma ulko-ovi. Se on aika pelottavaa. Ennen kun kukaan ehtii vetää mitään johtopäätöksiä, mulla ja mun maailman hölmöimmällä kämppiksellä Hannalla ei ole mitään riitaa. Mulla vaan on ollut koko tämä vuosi sellainen olo, että haluaisin asua ihan vaan yksin. Se vain ei ole Helsingin kantakaupungissa mitenkään halpaa hommaa. Yli 700-800€ about 20m2 yksiöstä tuntuu aikamoiselta ryöstöltä. 
Tämän takia olen asunut vähän siellä sun täällä viimeisen kuukauden aikana. Suurimmaksi osaksi olen oleillut vähän lähempänä keskustaa mun siskon kodissa. Sen työ on sellaista, että se on puolet kuukaudesta pois kotoa, joten olen siellä saanut asustaa ihan yksinäni. Onneksi meillä on mun siskon kanssa niin hyvät välit, että se on ollut sille enemmän kuin ok. Muutama viikko poissa sieltä omasta kodistani on auttanut mua selvittämään päätäni tosi paljon. Nyt on vähän helpompi taas olla. 
Oon tehnyt aika monta isoa hankintaa ihan yllättäin, kuten uusi Macbook Pro ja se Canonin kamera mistä kerroinkin viimeisimmässä postauksessa. Sillä kameralla muuten nämäkin kaikki kuvat on otettu. Ihmettelen vain näiden huonoa laatua bloggeriin ladatessa, koska en enää keksi mitä teen bloggerin suhteen väärin. Jos jollain on jatkuvasti sama ongelma, vaikka pienentää kuvat oikean kokoiseksi ja pitää huolta tiedostomuodoista, niin saa kertoa ehdottomasti vinkkejä! Tän kanssa taistelu on aika turhauttavaa ja ainakin mun tietokoneen näytössä nää edelleen näyttää sumeilta. Höh. Mut bloggaamista ja töiden tekemistä helpottaa tosi paljon uusi ja toimiva tietokone, minkä kanssa vietetään tällä hetkellä kuherruskuukautta. 
Hiusten värjääminen kokonaan omalla värillä, tai muutamalla asteella vaalentaminen houkuttaa just nyt. Kukapa olisi koskaan uskonut sitä, että jonain päivänä mulla on tavoitteissa mahdollisimman luonnollisen väriset hiukset. Niille siis jotka eivät ole olleet messissä kovinkaan kauaa, mun hiukset olivat vuosia vaaleanpunaiset ja mun identiteetti muodostui aika pitkälti niiden ympärille. On ollut tosi kummallista ymmärtää, etten enää edes voisi kuvitella itselläni sateenkaaren värisellä tukalla. Tää on nyt varmaan sitä aikuistumista. 
Semmosta. Kertokaa mulle tykkäättekö enemmän asiapostauksista, vai kurkkauksesta siihen normaaliin arkeen ja kuulumisiin? 

Mulle nää on kaikista luonnollisimpia ja on välillä kiva vaan julkaista kasa satunnaisia valokuvia. Tuotteiden suositteleminen, yhteistyöt ja asupostaukset kuuluu tosi vahvasti blogiin, mut se jää jotenkin niin tylsäksi ilman sitä tavallista arkea siellä välissä. 

16 kommenttia

  1. Postauksien suhteen molempi parempi. On kiva lukea myös normaalista arjesta, varsinkin kun nykyään sellaista tekstiä vähän harvemmin näkyy blogimaailmassa. Huolettomuus on kiinnostavaa ja sellaiseen "tavalliseen hömppään" on helpompi samastua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan mun mielestä myös! Hömppä on ihan parasta ja sen kautta parhaiten pääsee jotenkin sen bloggaajan arkeen sisään.

      Poista
  2. Asiapostaukset eivät kiinnosta tippaakaan keneltäkään bloggaajalta. Luen blogeja ihmisten ja arjen takia. Jos kiinnostaa asia, menen suoraan lukemaan jonkun oikean asiantuntijan faktoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oukei, en ehkä asiapostauksella tarkoittanut mitään fysiikasta kertovia juttuja vaan lähinnä mielipidetekstejä, tuotteiden arvosteluja yms. jotka eivät mene siihen arkipostauksien kategoriaan :-) Mut hyvä!

      Poista
  3. Arkijutut on aina kivoja mut osaat myös kirjottaa mielenkiintosta asiatekstii joten molempi parempi :)

    VastaaPoista
  4. Tää uus ulkoasu on muuten kans tosi miellyttävä ja raikas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Inka! Mä jotenkin tykkään tästä itse myös tosi paljon.

      Poista
  5. Siis varmaan tulossa vanhaksi ja hyvää vauhtia tiellä kerrostalokyyläksi mut VOI NIITÄ AIKOJA ku blogit oli vielä kaikille avoimia, rosoisen aitoja/aidohkoja päiväkirjoja!
    Oot ihan lempibloggareita ollut jo vuoden, kirjotat sekä kevyttä että painavaa tekstiä hyvin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja älä muuta sano, kiinnostaa niin paljon ne kaikki avautumiset elämästä ja ihan vaan arjen pienistä jutuista! Ja vitsi miten ikävä on niitä asukuvia mitä otettiin takapihalla :-D

      Poista
  6. Tälläset postaukset on parhaita

    VastaaPoista
  7. Arkijutut kivoja mutta niin myös asukuvat, inspiroidun sun tyylistä ihan älyttömästi! Siksi harmittaakin että poistit monet vanhat postaukset :(
    Uusi ulkoasu on tosi jees ja kiva että et oo vaihtanu vanhasta kunnon Bloggerista pois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi et sua harmittaa! Mulle tuli ihan rehellisesti sanottuna aikamoinen ahdistus noiden vanhojen postauksien takia ja tuntui siltä, et kaipas vähän puhtaampaa pöytää. En siis oo poistanut mitään vaan ainoastaan piilottanut postauksia. Ehkä jossain vaiheessa ne vanhatkin tulevat takaisin!

      Kiva kuitenkin et diggaat uudesta ulkoasusta!

      Poista

contact: nelli.kentta@hotmail.fi

© nelli kenttä. Design by FCD.