4/27/2017

KÖÖPENHAMINAN YÖ


En ole millään tavalla uniikki ihminen sen mielipiteeni kanssa, että yöllä on aina enemmän tunnelmaa. Kööpenhamina oli öisin kaunis ja muistutti pitkälti Helsingin ja Amsterdamin sekoitusta. Oikeastaan koko kaupunki oli Helsingin ja Amsterdamin sekoitus. Siinä on kaksi kaupunkia mitä rakastan, joten on aika helppo arvata, että rakastuin myös Köpikseen.

Olin yhtenä iltana ollut bailaamassa uuden ystäväni kanssa, joka lähti vielä jatkamaan iltaa ja kävelin mun majapaikkaan yksin. Fiilistelin koko matkan niin paljon kaupunkia, etten edes tajunnut käveleväni välillä ihan väärään suuntaan. Mulla oli muistaakseni päässä hyvin vahvasti joku sellainen ajatus, että jos otan kartan esiin, mut ryöstetään heti. Sitten mä vaan kävelin ympyrää ihan onnellisena ja lopulta jopa löysin tieni nukkumaan. Vähän ihmettelen sitä, koska enemmän tai vähemmän päihtyneenä en kyllä koe omaa suuntavaistoani kovinkaan luotettavaksi. 

Mä varmasti selitän mun reissusta paremmin myöhemmin. Tai sitten en. Vietin kuitenkin viisi päivää irtaantuen blogista ja somesta, mikä tuntui paremmalta kuin hyvältä. Mun koko reissun tarkoitus oli päästä hetkeksi pois ja onnistuin siinä mielestäni täydellisesti. Halusin mennä johonkin vain kirjoittamaan ihan rauhassa ja tekstiä tulikin melkein sadan sivun verran erääseen vihkoon. En usko, että kukaan ikinä sitä tulee lukemaan minun lisäkseni, mutta sen kirjoittaminen teki hiton hyvää. 

Kirjoittaminen siellä oli surutyötä ja yritin käsitellä läpi asiaa, jota olen mielestäni lykännyt pois ihan liian kauan. Aika yksinäistä oli lopulta istua baarissa ja kirjoittaa ranne kipeänä sellaisista asioista, mitä ei ole moneen vuoteen edes uskaltanut ajatella. Lopuksi se kuitenkin helpotti. Helpotti tosi paljon. Nyt on jäljellä enää muutama hassu sivu ja sitten voin laittaa vihon piiloon seuraavaksi viideksi vuodeksi ja lukea kaiken sitten, kun siihen on jollain tavalla henkisesti valmis. 

Kaiken kaikkiaan, reissu oli täydellinen ja antoi juuri sen mitä halusin. 

1 kommentti:

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi