4/14/2017

KANNAN OLALLANI TOM OF FINLANDIA


Innostuin Tom of Finlandista suunnilleen 13-vuotiaana ja yleensä sillon kun mä innostun, innostun lujaa. Pakotin konservatiivisen isoäitini viemään minut näyttelyyn ja luin aiheesta mahdollisimman paljon. Nykyään on ihanaa, että herran taide on enemmän pinnalla esimerkiksi lakanoiden ja elokuvan muodossa. Nautin siitä suunnattomasti. 

Kävin eilen ostamassa Suomalaisesta Kirjakaupasta Keisari Aarnio- kirjan, joka mun on pitänyt tammikuusta lähtien käydä ostamassa. Aarnion tapaus kiinnostaa mua paljon ja siitä olen tällä hetkellä innostunut. Jälleen kerran tosi lujaa. Kassalla bongasin ton laukun ja totesin, etten yksinkertaisesti voi lähteä kaupasta ilman sitä. Nyt se roikkuu mun olalla ja oon siitä enemmän kuin onnellinen. 

Lukuvinkkinä annan muuten uuden painoksen F. Valentine Hooven III:n Tom of Finland - Marginaalista maailmantaiteeseen- kirjan, joka avaa hyvin Touko Laaksosen merkitystä LGBTQ- yhteisölle ja tasa-arvolle ylipäätään. Siinä on myöskin mielenkiintoista tietoa Suomesta sodan aikana ja hyvä viittaus siihen, oliko se Mannerheim homo vai ei. 

Fight for your rights! Minä pidän mieheni nahkaisina. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi