4/16/2017

ITSERAKKAUSJUTTUU


TAKKI: Cubus HOUSUT: Monki KENGÄT: Adidas

Luin viime viikolla pitkän rakkauskirjeen, jonka olin muutama vuosi sitten kirjoittanut rakkauspäissäni. En koskaan uskaltanut lähettää sitä. Se harmitti. Lohdutukseksi kirjoitin kuitenkin rakkauskirjeen itselleni, jonka voin jonain huonona päivänä avata. Suosittelen sitä paljon myös muille, sillä välillä vaan tarvitsee itsensä tsemppausta silloin kun siihen ei juuri sillä hetkellä kykene. 

Mä joskus ajattelin, että voin ihan hyvin kärsiä jonkun toisen ihmisen takia, koska se on niin tärkeä ja arvokas. Se on sen arvoinen. Vasta nyt mä alan ymmärtämään, että myös minä olen tärkeä ja arvokas. Mä olen jonkun paremman arvoinen.

Mulla on ollut heikko itsetunto niin kauan kuin vain muistan. Oon järjettömän itsekriittinen ja ihan sama mitä teen, mietin että olisin voinut tehdä sen paljon paremmin. En taida antaa itselleni armoa mistään. Peilikuva on paska. Kaikki mitä kirjoitan on aina paskaa. Valokuvat on paskoja. Mä oon paska. Mä uskon, että aika moni osaa samaistua tähän. Mikään ei ikinä riitä.

Tämän vuoden projekti on ollut, että opettelen antamaan itselleni armoa. Ei kaiken aina tarvitse olla täydellistä, eikä kaikessa aina tarvitse olla paras. Ja hei. Oonhan mä aika hiton siisti mimmi.

"Oon kritisoinut mua jo aivan tarpeeks / teen sovinnon ja annan itelleni anteeks,
Onni alkaa siit mihin ankaruus loppuu / kaikki tarvii itserakkausjuttuu"

3 kommenttia:

  1. On hirveen tärkeetä antaa itelleen armoo. Oon kans oppinu sen kantapään kautta ja suosittelen! Kun vapauttaa itsensä kaikist omist vaatimuksist ja lakkaa kritisoimast kaikkii omii tekemisii, motivoituu ihan erilail tekee kaikkee mist nauttii ja loputuloski on paremp ku sillo ku ruoski itseää. Mut must on ihanaa et kerrot näist sun epävarmuuksist, kun se tekee sust tosi samaistuttavan ihmisen. Kaikilla on ongelmii itsensä kans, joten mitä sitä peittelemää. Mut hei onnea sulle ja itserakkautta elämään! Sitä tarvitaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa fiksu ja ihana kommentti! Mun mielestä on tärkeetä puhua tommosista jutuista ja näyttää, ettei kukaan blogimaailmassakaan ole mikään yli-ihminen. Ainakaan minä en ole!

      Samoin sulle!

      Poista
  2. Sun blogia on tullut luettua jo vuosia, just sen takia että sä oot sä ja kaiken niin hurjan hyvin: just sun näköisellä tavalla. Kolahti tää kirjoitus, itsekin samoja ajatuksia oon pyöritellyt pitkään. Toivotaan enemmän armoa ihan jokaiselle (lol paitsi natseille) ittensä kanssa.

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi