2/07/2017

ELÄMÄNTAVAT REMONTTIIN JA JALAT KUNTOON


Mä oon yrittänyt remontoida mun elämäntapoja varmaan vuoden. Tai oikeestaan 11kk mietin, että niitä voisi alkaa remontoimaan, mutta en tehnyt mitään liikettä sen itse remontin suhteen. Sen jälkeen kolme viikkoa mä mietin tätä asiaa vielä enemmän samalla kun kävin monta kertaa viikossa uimassa ja palkitsin siitä itseni jollain hyvällä. Kohtelen itseäni tosi usein kuin koiraa ja koen, että tarvitsen jonkun palkinnon aina siitä jos teen jotain.

Mun suhtautuminen urheiluun on aika kieroutunut, koska tavallaan tykkään siitä jollain häiriintyneellä tavalla ja tavallaan kuitenkin vihaan sitä. Toi viha tulee varmaan siitä, että mun nilkat ja toinen polvi on kirjaimellisesti sanottuna ihan paskana. Ne on ollut tossa kunnossa jo monta vuotta, koska joskus nivelsiteiden repeily ja kepeillä kävely oli aika rutiinijuttuja mun vuodessa. Kukapa olisi arvannut, että mulla on kreisi menneisyys ratsastuksen ja siinä samalla myös ringeten parissa. Kun pelkästään rappusten kävely sattuu, tuntuu aika kaukaiselta lähteä urheilemaan.

Voi olla, että vain kuvittelen, mutta jo kuukauden vesijuoksun jälkeen huomaan, ettei nilkat ja polvi satu yhtä paljon. Siksi mä ylipäätään edes aloitin ton, koska vesijuoksu on ymmärtääkseni niin järjettömän hyväksi nivelille. On ollut myös ihana harrastaa liikuntaa joka ei satu. Tää on ollut eka kerta moneen vuoteen kun olen niin tuntenut ja oon siitä tosi fiiliksissä. Tänään ajattelin yrittää ensimmäistä kertaa vuosiin uskaltaa mennä salille ja katsoa onko se muka edelleen niin hirveää kuin mun muistikuvissa.

Onko siellä ruudun toisella puolella ketään muuta samassa tilanteessa? Kertokaa!

2 kommenttia:

  1. Vesijuoksu tekee kyllä hyvää ja vissiin vahvistaa niveliä tms. Mulle ainaki varmaan ihan lääkärikin suositteli kaikkiin mun jalkavammoihin ja niistä toipumisiin. Harmi etten koskaan vaa oikeen syttyny lajille.

    VastaaPoista
  2. Aikalailla sama tilanne täälläkin. Nilkat tohjona ja sen myötä polvet sattuu myös ja liikunnan harrastaminen sattuu. Olen nuori vielä mutta joskus tuntuu että kroppa on satavuotias. Uinti auttaa mutta vihaan uimahalleja. Mutta aion mennä fysioterapiaan jos vaikka saisi jotain ohjeita jalkojen vahvistukseen. Jos vaikka alkaisi liikuntakin maistua kun ei enää satu.

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi