12/27/2016

ONKO AAMIAINEN OIKEESTI PAKKO SYÖDÄ


Oon puhunut blogin puolella jo muutamaan otteeseen mun surkeista ruokailutottumuksista, ja jatkan sitä nyt vielä ainakin yhden postauksen verran. Mä en ikinä syö aamiaista. Tai kyllä mä välillä, mutta se on ehkä kerran kuukaudessa. Uskottelen itselleni, että mulla on niin kiire aamuisin ja sen puuron voi ihan hyvin korjata sillä aamuröökillä (uskokaa tai älkää, näin älykäs oikeesti olen), eikä mun todellakaan tarvitse edes miettiä aamulla jonkun ruuan laittamista suuhun. Yhtenä päivänä kävin nappaamassa Alepasta mehujään mukaan, ja söin sitä tyytyväisenä metrossa kahdeksalta aamulla koulumatkalla. 

Välillä kuitenkin tehdään mun tovereiden kanssa ihan kreisejä aamiaisia, tässä kuvissa on setit mitä tehtiin mun siskon kanssa muutama viikko sitten. Voisin tyytyväisesti tollaisia vedellä vaikka joka aamu, mutta tohon se aika ei oikeesti kyllä riitä. Saattaisin myös siinä vaiheessa itsekkin muistuttaa Nutella purkkia. Ainakin vielä enemmän kuin nyt. Aamiaisen suhteen, kuten kaiken muunkin suhteen, meen elämässäni täysin nollasta sataan. Joko en syö lainkaan tai sitten syön jokaista mahdollista asiaa mitä vain mieli tekee. Yleensä en syö lainkaan, ja siksi olenkin niin kiukkuinen aamuisin. Mä en ikinä tee mitään lupauksia uutena vuotena, mutta tänä vuonna vannoin tekeväni jotain sen suhteen, etteivät elämäntapani olisi niin säälittäviä. 

Mua kiinnostaisi tosi paljon tietää, millainen suhde teillä on aamupalan syömiseen? Onko se oikeesti niin itsestäänselvyys kaikille ja pystyykö sitä nousemaan sängystä 5min aikaisemmin, että saa sen pahan pikapuuron väännettyä lautaselle? Kertokaa! 

10 kommenttia

  1. Mä oon tänä vuonna opetellut uudestaan syömään aamupalaa ja suht hyvin jopa onnistunutkin siinä. Huomaa ettei vireystila heittele niin paljon kuin aiemmin, eikä lounaalla tule mätettyä niin paljon ruokaa. :D Oon tosi laiska tekeen mitään aamupalaa ja monesti oon aamuisin myös niin väsynyt, ettei tee edes mieli syödä, joten monesti syönkin aamupalan vasta töihin päästyäni. Yleisimpiä aamupaloja mulla on just se pikapuuro taikka sit joku työpaikan viereiseltä huoltikselta ostettu leipä... Pari kertaa oon nyt saanut tehtyä illalla tuorepuuron valmiiksi jääkaappiin ja oon huomannut sen tosi toimivaksi tavaksi. Helpottaa kummasti aamuja, kun on aamupala on tehty jo valmiiksi. Sitä paitsi tuorepuurot on tosi hyvänmakuisia ja niitä saa varioitua todella paljon, ettei kerkeä edes kyllästymään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuorepuuroja voisin yrittää alkaa syömään! Pikapuuro tökkii niin huolella :-D Mut hei tsemppii ton aamupalan syömiseen!

      Poista
  2. Mitä tuo violetti on missä on päällä banaania ja kiiviä yms, näyttää niin herkulliselta? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustikkasmoothie! muistaakseni tehtiin toi kaurapohjaan ja tuolla on kaikkea superjauheita seassa. Vilma teki koko homman ja mä pilkoin hedelmiä, joten mulla ei oo mitään tarkkaa muistikuvaa asiasta hahah!

      Poista
  3. Samaistun tähän täysin, en ikinä jaksa/ehdi syödä aamupalaa ja jos syön, on se luokkaa keksi tai vesilasi. Mä myös kerran nappasin koulumatkalle pakkasesta mehujään ja söin sen sitte bussissa, vaikka oli -10 asteen pakkaset. Mut parempi sekin kun ei mitään:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo!! Siis mut mehujäät on ihan uskomattoman hyviä, ei ehkä kuitenkaan mikään maailman ravitsevin aamupala :-D

      Poista
  4. Pikapuuro mehukiisselillä&pähkinöillä&banaanilla ei tögi!!

    VastaaPoista
  5. Mä olen aina syönyt aamupalan aamuisin ja en pysty yhtään käsittämään ihmisiä, jotka eivät HALUA syödä aamuisin mitään. Itse en käynnistyisi aamuisin ollenkaan, jos en saisi syödä aamupalaani. Pyhitän joka aamu kunnon aamupalalle (vähintään) noin puoli tuntia ja se aika on todellakin kaiken arvoista, vaikka se olisikin sen puoli tuntia pois yöunista. Hitaaksi rytmitetty aamu auttaa jaksamaan pitkälle päivää, kun megastressiä ei tarvitse aloittaa heti sängystä nousemisen jälkeen. Aamiainen on ehkä viimeisin asia, josta suostun tinkimään kiireisimpinäkin aamuina. Kaiken lisäksi aamupala on päivän paras ateria siinä mielessä, että saa hyvillä mielin syödä kaikkea ihan lempparisafkaa; hedelmiä, leipää, jogurttia, kahvia, mehuja, smoothieta, mysliä, muroja ja lista vaan jatkuu!

    VastaaPoista
  6. Luin tätä tekstiä vaan sillai "jep... jep... JEP!!!" Eli siis, joo täällä ei myöskään syödä aamupalaa. Ainakaan joka aamu. Jos jossain pitää olla vasta kahdelta iltapäivällä, niin sit voin hyvin vetää naamariin jotain kaurapuuroa marjoineen ja smoothienieen kaikkineen ennen lähtöä, kun oikeesti on aikaa, mut aikasina aamuina.. Juu ei. Mulla on ehkä realiteetit vähän vinksallaan, mutta ennemmin nukun pitkään ja käytän ne muutamat tyhjät minuutit ehostautumiseen kuin syömiseen. Nappaan sit vaik jonkun banaanin tai mandariinin, jonka syön koulussa ekalla tauolla, jos tuntuu siltä.

    Joka-aamuinen aamupala jäi pois mun päiväjärjestyksestä jo joskus ala-asteella, kun tajusin, miten sekasin mun vatsa menee, jos ängen sinne mitään vettä kummempaa kahden tunnin sisällä heräämisestä. Maito- ja viljatuotteet on silkkaa painajaista kaheksalta aamulla, vaikka oon täysin allergiaton ihminen. Jos edes uskallan ajatella kahvia aamulla, niin juoksen vessassa koko loppupäivän.

    Mulla on muutenkin tosi vinksahtanut tapa elää ja se varmaan kulkee geeneissä. Mun isä on nimittäin ihan samanlainen, eikä broiditkaan paljoa näistä tavoista poikkea - jos on hirveesti tekemistä päivän aikana, niin ekan kunnollisen aterian saattaa tajuta syödä vasta illalla kaheksalta.

    VastaaPoista
  7. Oon kans aina miettiny tätä, en siis syö koskaan aamupalaa, suorastaan voin pahoin jos yritän saada jotain kurkusta alas. Vasta 2-3 tuntia heräämisestä alkaa olla nälkä. Jossain kohtaa yritin pakottaa itseni syömään aamupalaa, mutta siitä tuli vain todella huono ja tunkkainen olo joten olen tullut siihen tulokseen että en syö, oli aamiainen sitten yleisesti ajateltuna päivän tärkein ateria tai ei :D

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi

© nelli kenttä. Design by FCD.