12/28/2016

ESSENCEN HULLUN HALVAT MEIKIT

Essencen halvat meikit ovat vyöryneet tämän vuoden aikana myös Suomeen, ja niiden hypetyksestä on voinut lukea oikeastaan kaikista mahdollisista meikkifoorumeista. Mä oon Nordic Style & Beauty- ryhmässä Facebookissa, jossa näistä meikeistä on puhuttu enemmän kuin erittäin paljon. Nyt kun itse hyvinkin skeptisenä muutamia tuotteita olen testannut, en yhtään ihmettele miksi näistä on puhuttu. Mä keräsin tähän mun omistamat Essencen tuotteet, mitkä ovat oikeastaan kaikki suosittelujen arvoisia.



En oikeestaan koskaan käy missään ilman meikkiä kulmakarvoissa, mutta nyt värjättyäni kulmia aika tiheään tahtiin, on tullut käytyä esimerkiksi koulussa muutamaan otteeseen ilman kulmaväriä. Kuulostaa turhamaiselta ja naurettavalta, mutta toi on aika iso asia mulle. Toi kulmakarvageeli on auttanut asiaa, koska sen laittamisen jälkeen mun kulmakarvat näyttävät suhteellisen siedettäviltä. Oon käyttänyt ennen Lumenen geeliä, mutta ton hinta on sen verran halvempi, että tämä Essencen yksilö voittaa sen täysin kuusi nolla. 


RIPSIVÄRIT 2,89€ & 4,09€

Mä oon käyttänyt jo monta vuotta oikeestaan pelkästään Lancômen ripsivärejä, enkä ihan kauheen mielelläni ole edes suostunut kokeilemaan mitään muuta. Mä yllätyin erittäin positiivisesti varsinkin tosta oikealla olevasta ripsiväristä. Yksinkertaisesti tulee tosi näyttävät ja pitkät ripset, jotka ovat jopa mun mielestä tarpeeksi tuuheat. Myös ripsiväreissä mun motto on "more is more" ja tykkään tosi tuuheista ripsistä. En vieläkään ole uskaltanut ottaa pidennyksiä ripsiini, mutta nyt siihen rohkeuteen asti pärjään esimerkiksi näiden ripsivärien kanssa hyvin. Ei muuten edes varise!



Oon aika kauan vannonut Helena Rubinsteinin Magic Convealer- peitevoiteen nimeen, joka on edelleenkin paras mitä olen koskaan testannut. Tämä Essencen meikkivoide on kuitenkin yli kymmenen kertaa halvempi kuin Rubinsteinin ja kaiken lisäksi suhteellisen hyvä mun mielestä. Ainoa asia mitä tosta keksin miinukseksi on se, ettei se levity yhtä hyvin kuin toi Rubinsteinin. Kuitenkin tosi hyvä ja asiansa hoitava peitevoide. Plussaa erityisesti vaaleista väreistään, joka sopi myös minun valkoiselle iholleni. 


Mun äiti ja sisko ovat paljon pahempia keräilijöitä kosmetiikan suhteen kuin minä olen, mikä on välillä suhteellisen huvittavaa katsottavaa. Meikit ja kosmetiikka ylipäätään on tavallaan meidän yhteinen harrastus ja siitä riittää aina jauhettavaa yhdessä. Kotona ollessani niitä parhaita hetkiä ovat ne, kun Äitin kanssa istutaan pitkään peilin edessä yhdessä ja lätkitään naamaamme kaikkea mahdollista mitä vain siihen mahtuu. Silloin yleensä käydään parhaat keskustelut ja juorutaan kunnolla, eli vietetään juuri sitä parasta aikaa yhdessä. Näitä Essencen meikkejäkin olen alkanut käyttämään vasta jälkijunassa sen jälkeen, kun Äiti ja Vilma olivat jo näitä testailleet. Oikeestaan aina ne testaavat kaikkea ja vasta sen jälkeen minä alan käyttämään niitä. Tää järjestely toimii kuitenkin tosi hyvin.

Oletteko te käyttäneet Essencen meikkejä? Onko mitään suositeltavia niistä tuotteista?

5 kommenttia:

  1. Miten tän merkin eettisyys? :) voiko hyvällä omatunnolla ostaa, vai onko ihan vaan samaa kamaa kuin muutkin halpatuotteet, eli ettiselle ostajalle nono?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa on paras selvitys mitä netistä löysin. Jos miettii oikeesti eettisesti, ei uskoakseni mikään marketeista löytyvä kosmetiikka sitä todellakaan taida olla.. :D Jos haluat olla täysin eettinen kuluttaja / ostaja, suosittelen varmaan marssimista esimerkiksi. Ruohonjuureen ja tutustumaan sieltä löytyvään kosmetiikkaan! :-)

      http://www.essence.eu/about-essence/we-say-no-to-animal-testing/

      Poista
  2. Toi kulmageeli on myös täällä jokapäiväisessä käytössä, ihan superhyvää etenki tohon hintaan nähden! Mulla oli myös Essencen valkoinen helmiäisluomiväri, jossa ei kans ollut mitään valittamista. Ripsari on myös käytössä, ainut miinus, että ei pidä taivutuksia ainakaan mulla kovin hyvin.. Kajalejakin omistan pari, vaikutti hyviltä, mutta en pysty käyttään, koska ne allergisoi/ärsyttää mun silmiä (sama ongelma lähestulkoon jokaisen kajalin kanssa).. Eyeliner kyseiseltä merkiltä myös ja on ihan huippuhyvä! Aika liuta noita on kertynyt kun miettii, mutta köyhänä opiskelijana mielelläni säästän kaikessa mahdollisessa :D Tota peitevoidetta pitää kans testata ehdottomasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kulmageeli on varmaan yksi mun tämän vuoden parhaista löydöistä! Mun pitää varmaan kanssa testata tota valkoista helmiäisluomiväriä, koska siitä oon aika paljon kuullut kehuja :-)

      Poista
  3. Ostin kyseisen peitevoiteen "vahingossa", kun multa jäi sillä hetkellä käyttämäni kotiin... Ekan kerran käytön jälkeen en oo käyttänytkään mitään muuta ja tänään kävin hakemassa jo toisen putkilon varastoon!

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi