10/19/2016

PÄIVÄN ASU JA TARINA KIVASTA PIPOSTA


HUIVI: Gina Tricot TAKKI: Zara PAITA: Second hand FARKUT: Monki SUKAT: Marimekko KENGÄT: Vans

Maanantaina vietettiin YK:n kansainvälistä päivää köyhyyden poistamiseksi. Asumisen hinta on yksi suurimmista kaupunkiköyhyyden aiheuttajista ja siksi sen kalleus aiheuttaa myös asunnottomuutta. Suomessa tätä päivää ollaan vietetty Asunnottomien yön merkeissä jo monta vuotta ja tänä vuonna pääsin itse siihen toimintaan ensimmäistä kertaa mukaan. Siitä lisää varmaan huomenna, sillä kuvasin kyseisestä illasta videon jonka ajattelin julkaista siis huomenna. 

Mentiin maanantaina Dallapén puistoon, jossa Asunnottomien yötä vietettiin. Joku nainen tunki käteeni tämän pipon ja sanoi vain, että ota se. Toi pipo vaihtoi siis omistajaa ja kulki mukanani kotiin. Mä oon sellainen ihminen joka luo päässään kaikelle materialle tunteet ja omat persoonat. Tää kuullostaa nyt varmaan ihan sekopäiseltä. Mä kuitenkin tosi usein mietin varsinkin kirpputorilta ostetuista vaatteista mietin niiden vaatteiden historiaa, vanhoja omistajia ja sitä, mitä ne vaatteet ovat ennen minua nähneet. Oon luonut päässäni kuvia vaatteiden entisistä omistajista varmaan niin kauan kun olen kirpputoreilla käynyt. Yritin hirveesti pienenä puhua mun tavaroiden ja vaatteiden kanssa, muttei niiltä tullut ikinä mitään vastausta. Harmi.

Ton pipon nimi on Martti ja oon varma, että joka kerta kun sitä käytän, muistan sen naisen ilmeen joka ojensi sen minulle siellä pimeässä puistossa. Muistan myös jokainen kerta kun sen laitan päähäni sen, ettei koti ole itsestäänselvyys. 

Tästä kaikesta lisää kuitenkin huomenna!

2 kommenttia:

  1. Siis niin ihana teksti!! Tuli ihan hymy huulille :-) Esineiden tunnearvo on mahtava asia.

    http://mypartofworld.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Ihana asu ja niin suloinen hymy! c:

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi