8/18/2016

TUBECON 2016 OLI KUMMALLINEN KOKEMUS

Mä en ole ikinä päässyt koko tubettamiseen liittyvään kulttuuriin sisälle tai varsinkaan itse jäänyt koukkuun niiden videoiden katsomiseen. Muutamat kaverit tosin tekee kyseistä hommaa ammatikseen, eli oon kuitenkin seurannut skeneä jonkun verran tässä muutaman vuoden ajan. Tuntuu ihan hullulta miten iso juttu nuorille tubettajat ovat ja miten heidän ympärillään tuntuu pyörivän samanlainen hulina kuin One Directionin. Olin koko edellisen viikonlopun töissä Hartwall Areenalla järjestettävässä Tubeconissa ja pääsin seuraamaan sitä kaikkea sekoilua lähietäisyydeltä. En osaa edes kuvailla sitä kiljumisen ja varhaisteinien sekä lapsien määrää. 


Onhan se tosi järjetöntä miten sekaisin lapset ovat ihan tavallisista nuorista jotka kuvaavat elämäänsä, mutta musta se on jotenkin todella ymmärrettävää. Mulla oli 11-vuotiaana Nirvana varmaan tärkein asia elämässäni ja menin siitä ihan pyörälle päästäni. Olisin halunnut vain puhua Kurt Cobainista ja kaikesta mikä vähäänkään liittyi kyseiseen herraan sekä hänen bändiinsä. Olin ihan yhtä hullu fanityttö kuin Hartwall Areenalla innokkaana juoksevat ja kiljuvat lapset. Se oli mun suuri juttu ja tää on nyt niiden suuri juttu. Toisaalta ei Nirvanaa voi koskaan verrata tubettajiin, mutta ymmärrätte varmaan pointtini. Tossa iässä asiat tuntuvat niin uskomattoman suurilta ja osaa vielä suhtautua niihin asioihin lapsenomaisella innostuksella. On se aina parempi, että joku varhaisteini katsoo Youtubesta videoita kuin väsää kiljua metsässä tai örveltää jonkun koulun pihalla iltaisin kännissä. Musta sellainen hullun lailla innostuminen on ihan mieletöntä ja haluaisinkin säilyttää sen ominaisuuden itselläni aina. 

Mä olin tuolla promoomassa ja puhumassa mun kaverini tuottamasta supersankarileffasta ja vaikka ympäristö työskennellä oli mitä oli, mulla oli silti tosi kiva viikonloppu meidän tiimin kanssa. Lauantaina julkaistiin kyseisen lyhytelokuvan traileri ja se on aika vaikuttavaa duunia kun ottaa huomioon sen, että kaikki on tehty täysin nollabudjetilla. Se määrä mitä jengi on tehnyt ilmaiseksi töitä ton elokuvan eteen on todella suuri ja se luultavasti kertookin siitä miten paljon ihmiset uskoo tohon visioon. Leffan nimi on siis Volume ja sen trailerin voi katsoa tästä (klik). 

2 kommenttia:

  1. Toi Volumen traileri! Siis upeaa! Tohon on kyllä käytetty ihan mielettömästi työtunteja, odotan valmista leffaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Ihan uskomattoman lahjakkaita ihmisiä on ollut duunaamassa tota ja mä odotan myös ton trailerin perusteella valmista leffaa tosi paljon. En oo vähään aikaan törmännyt suomalaiseen näin siistiltä vaikuttavaan leffaan.

      Poista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi