8/02/2016

ARKIMEIKKI // MILLÄ TUOTTEILLA YLEENSÄ MEIKKAAN

Multa on muutamaan otteeseen pyydetty postausta siitä, mitä tuotteita käytän yleensä arkimeikissäni. Tässä se nyt sitten tulee ja paljastan minkä määrän mömmöjä tungen päivittäin naamaani. Mä oon siis tosi tylsä meikkaaja ja meikkaan oikeestaan aina ihan tismalleen samalla tavalla. Ainoa asia mikä mun naamassa muuttuu on huulten väri. Tosin sekin pysyy suurimmaksi osaksi aika samanlaisena, sillä mulla on valehtelematta varmaan 15 eri mattahuulipunaa jotka on kaikki jotain vaaleanpunaisen ja nuden välillä. Mun kämppis pilkkaakin mua aina kun ostan uuden huulipunan, että ompa taas helvetin yllättävä sävy. Oon siis kunnon himohamstraaja tässäkin asiassa.



Mä käytän tällä hetkellä kolmea eri meikkivoidetta. Toi Chanelin meikkivoide on tosi kevyt ja just sellainen mitä laitan päivinä kun en halua kasvoilleni järjetöntä maskia. Siinä on tommonen kiva glow ja oon tykännyt siitä suhteellisen paljon. Ennen oon käyttänyt Chanelilta tätä meikkivoidetta, enkä osaa vielä päättää kummasta tykkään enemmän. Armanin Maestro Fusion- meikkivoide on ihan ehdottomasti paras meikkivoide mitä oon koskaan käyttänyt. Siis se on ihan järjettömän hyvää ja ainoa huono puoli siinä on myöskin todella järjetön hinta. Oon siis aikamoisen kasan käynyt meikkivoiteita läpi ja toi on ehdottomasti parhaimman näköinen kasvoilla kaikista niistä. Mulle on myös tosi tärkeetä, että mun meikkivoiteessa on aina aurinkosuoja. Mun iho kun on just sellainen mikä palaa todella helposti. Tota Elizabeth Ardenin meikkivoidetta oon käyttänyt nyt kesällä kun mun iho on ihan snadisti ruskettuneempi kuin talvella. Yleensä vaan miksailen noita jotenkin keskenään ja kuvittelen olevani oman elämäni kemisti ja löytäväni juuri täydellisen sävyn itselleni.



Tota Helena Rubinsteinin peitevoidetta käytän silloin kun meikkaan oikeesti tosi paljon. Se on tosi peittävää ja sillä lähtee kaikki mustelmista finneihin piiloon. Sitä on myös joskus kokeiltu peittämään maailman tyylittömimpiä asioita, eli fritsuja (krhm) ja toimii siihenkin. Nyxin peitevoidetta käytän päivittäin tummiin silmäpusseihin, mun otsassa olevaan syntymämerkkiin ja nenän alapuolelle. Oikeestaan tungen sitä vähän kaikkialle fiiliksen mukaan. Se on ihan hyvää, mutta ei lähde kyllä multa mitään erikoisia suosituksia.



Tän puuterin tarina on se, että mun sisko on ostanut sen yli viis vuotta sitten. Siitä on edelleen varmaan puolet jäljellä ja Vilma lahjoittikin sen mulle ehkä vuosi sitten, koska sillä ei enää tullut käyttöä kyseiselle puuterille. Toi maksaa siis Punanaamiossa 10€ ja kestää mulla varmaan vielä monta vuotta. Ihan kreisin halpaa ja koska Grimaksen tuotteet kuitenkin on ammattilaiskäyttöön, toi on myös ihan järjettömän hyvää. Ehdottomasti sellainen tuote mitä kehotan ostamaan. Tämä on siis läpinäkyvä, eli luo iholle vain mattaisen pinnan joka muuten pysyy hyvin myös kaikki baari-illat ja festaripäivät.



Siinä vaiheessa kun aloin käyttämään tota Smashboxin palettia en oo osannut meikata ilman sitä. Siitä löytyy oikeestaan melkein kaikki mitä meikä tarvitsee. Noi luomivärit on tosi hyviä sävyjä ja harmittaa etten oikeastaan koskaan luomiani meikkaa mitenkään, niin niille ei tule käyttöä. Varjostukseen on kaks sävyä josta yleensä käytän tota kylmempää kuten kuvasta varmaan huomaa. Tossa on myös ihan hyvä highlighter ja vaalea väri korostukseen, joka tosin on mulle snadisti liian tumma. Nyxin Wonder Penciliä käytän kulmakarvojen alle ja rajaamaan mun huulia. Wonder Stickillä teen koko contourin jos on sellainen olo, että haluan sen voidemaisena tehdä. Yleensä teen kyseisen hauskan sotamaalauksen kylläkin puuterisena. Macin Lightscapadea käytän highlighteihin ja se onkin paras highlighter mihin oon tähän mennessä törmännyt. Haluaisin tilata Jeffree Starilta Skin Frost- highlighterin mutta luettuani kaikista kohuista mitä herraan ja hänen kosmetiikkaansa liittyy, oon päättänyt olla tilaamatta sitä. Pääsin kuitenkin vähän testailemaan sitä ja se on ihan mieletön jos haluaa hohtaa avaruuteen asti. Kukapa ei haluaisi.


Kulmakarvat: Anastasia Beverly Hills- sivellin #7 // e.l.f Studio Eyebrow kit Medium // Smashboxin #SHAPEMATTERS- paletin kulmavärit ja kulmavaha 

Mä käytin tosi kauan Anastasian dipbrow pomadea sävyssä Taupe, mutta se tuntuu nykyään liian tummalta päivittäiseen käyttöön. Sille on myös tapahtunut tuotteelle hyvin tyypillinen kuivuminen mikä mua vähän ärsyttää. Se sävy Blonde vaikuttaa vähän liian lämpimältä väriltä mun makuun. Oon Anastasialta myös testaillut tota Brow Powder Duoa ja ajattelinkin sen ehkä itselleni seuraavaksi hommata kun kyseisiin turhuuksiin on rahaa. Pärjään kuitenkin tosi hyvin tosta Smashboxin paletista löytyvillä sävyillä ja kulmavahalla. Mulla on Anastasia Beverly Hillsiltä myöskin sivellin käytössä mistä tykkään tosi paljon. Toi on just sopivan jämäkkä mun makuun ja sillä saa tosi tarkat reunat. E.l.f:in kulmapalettia käytän sellaisina päivinä kun haluan vähän vaaleammat kulmat kuin yleensä. Siinä on muuten sellainen merkki mikä kannattaa tsekkaa! Oon ite vaan tilannut niiden tuotteita mut huhu kertoo, että jotkut apteekit täällä Suomessa niitä myyvät. Mulle saa tosiaan vinkata, että mitkä.


Silmät: Dior Maximizer Lash Plumping Serum // Lancôme GRANDIÔSE - Wide-Angle Mascara // Ripsientaivutin jonka oon pöllinyt Äidiltäni kun se itse osti paremman ja toi jäi tarpeettomaksi

Mä laitan aina ripsiin ensin tota Diorin pohjustusseerumia, koska se ensinnäkin edistää ripsien kasvua, mutta myös auttaa kampaamaan ja peittämään kaikki ripset tasaisesti. Oon tota nyt melkein kaksi vuotta käyttänyt päivittäin ja tykännyt siitä tosi paljon. Mulla on ripsivärinä yleensä aina joku Lancômen tuote, koska oon niistä kaikkein eniten aina pitänyt. Tällä hetkellä mulla on käytössä tollainen hassulla käyrällä varrella varustettu ripsiväri. Tolla en töki koskaan vahingossa nenääni ja sillä on yllättävän helppo saada tasaisesti ja viuhkamaisesti munkin säälittäviin ripsiin väriä. Mulla on siis aina ollut aika lyhyet, tosi vaaleat ja suorat ripset.



Kuten mainitsin jo postauksen alussa, mulla on nolottavan suuri huulipunakokoelma. Suurin osa niistä on mattaisia ja iso osa myöskin nestemäisiä. Kaikista nestemäisistä mattapunista mitä oon ikinä testannut on toi Armanin Lip Maestro ollut ehdottomasti parhain. Se on ihanan pehmeä huulilla, eikä luo sellaista ällöttävää kovaa ja tahmeaa pintaa mitä suurin osa muista nestemäisistä mattapunista luo. Toi sävy on siis just täydellisen nudemaisen vaaleanpunainen ja on mun huulilla varmaan keskimäärin kuutena päivänä viikossa. Ihan lemppari. 

Ps. Kiitti kämppikselleni Hannalle, että keräsit meidän keittiön pöydälle kauniin kimpun kukkia Suomenlinnasta ja anteeksi, että käytin niitä johonkin aika turhiin meikkikuviin.

Pps. Elokuu on koittanut. Apua. 

18 kommenttia:

  1. Apua sulla on niin ihanan ylellisen näkönen arkimeikki-repertuaari! Tai sit vaan aina muiden meikkipussien sisältö vaikuttaa niin paljon kiinnostavammalta kuin oma... mulla on kans toisena contour-tuotteena toi nyxin kakspäinen puikko, hiton kätevä kun haluaa vaan saada varjostukset mahollisimman nopeesti lärviin laiskana päivänä. Nää sun kosmetiikka-postaukset on ihan huippuja sun muiden postausten joukossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Mun mielestä myös kaikkien muiden meikkipussien sisältö on aina paljon kätevämpi ja mielenkiintoisempi kuin omani :-D Joo siis mäki oon kyllä tykännyt toista kakspäisestä puikosta! Varsinkin sitä vaaleeta päätä käytän tosi paljon. Kiitti!!!

      Poista
  2. Ihana postaus! Nyt tuli kauhee hinku ostamaan kaikkea kosmetiikkajuttuja!
    Tohon Anastasian Dipbrowin kuivumiseen liittyen, sen saa helpoilla keinoilla takas henkiin! Yks tippa tyyliin silmätippoja tai baby oilia ja voila, se on kuin uusi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei vitsi pelastit just mut ihan kokonaan!!! Herätän sen henkiin tänään ja teen onnellisesti taas hyvät kulmakarvat maailman parhaimmalla tuotteella! Kiitos :-)

      Poista
  3. toivoin tätä postausta sulta joskus, kiitos siis tästä :)

    VastaaPoista
  4. Ainakin Turussa Skanssin apteekki myy e.l.f:iä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä meen kattelemaan sieltä seuraavaks ku turussa pyörin :-) Kiitti!

      Poista
    2. Raumal ainaki keskusapteekki myy Elfiä! :-)

      Poista
  5. Maailmanparantaja feministi vassari nainen joka käyttää kosmetiikkaan rahaa enemmän kuin moni vuokraansa... Tsiisus miten tekopyhää....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä saan suurimman osan kosmetiikastani ilmaiseksi :-) Musta olis huomattavasti epäekologisempi vaihtoehto heittää noi pois kun olla käyttämättä.

      Poista
  6. Hei! Ilmeisesti sulla on massia pistää meikkeihin. Ootko ikinä harkinnu cruelty free -meikkeihin siirtymistä? :) Kantsii ainakin testata, jos yhtään oma etiikka niin sanoo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Sanoin just tossa ylhäälläkin, että saan suurimman osan meikeistäni ilmaiseksi tai lahjana, siksi multa löytyykin paljon tuotteita mitä en itse kaupasta ostaisi tai minulla niihin ei olisi varaa. Itse ostan lähinnä nyx:iä joka on cruelty free merkki ja oon täällä blogissakin kertonut olevani tosi kiinnostunut vegaanisista meikeistä, tosin en ole vielä sellaista merkkiä niistä löytänyt mistä olisin omassa naamassani tykännyt :) Mut joo, mulle saa aina vinkata hyvistä merkeistä mitä kannattaa kokeilla!

      Poista
    2. Cruelty free-meikeistä voin suositella lämpimästi ainakin Urban Decayta joka on tosi laadukas, esimerkiksi primerit, setting sprayt, peitevoide ja huulipunat on tosi hyviä (ja luomivärit myös jos niitä innostut joskus vielä käyttämään :D). Kannattaa googlailla näitä, sillä netistä löytää tosi paljon tietoa, selkeitä listoja, ja jopa asiaan perehtyneitä blogeja niin suomeksi kuin englanniksikin. Esimerkiksi ABH:n meikit juurikin ovat cruelty free, kuten myös käsittääkseni esim. Joe Blasco ja Nars. Eli kaikki cruelty free -kosmetiikka ei ole mitään hippien läpikuultavia luonnontuotteita :D

      Poista
    3. Joo siks oonki ite ostanu ABH:ta ja Joe Blascoo haluaisin testata! Pitäisi ehkä myös tota Urban Decaytä kokeilla, oon siltä muutamaa luomiväriä päässyt testaamaan ja niissä on kyllä kreisit pigmentit. Just toi ku en ite käytä luomivärejä ni en siitä niin innostunut mut ehkä joku muu tuote vois innostaa mua :-) Kiitti kommentista!

      Poista
  7. Väitätkö nyt oikeesti, että Chanel, Armani, Helena Rubenstein ja Anastasia Beverlyhills on lähetelleet sulle ilmaiseksi? Ootko näiden merkkien meikkejä saanut muka lahjana? Vaikea uskoa, koska näiden firmojen PR on melko selektiivistä. Ja veikkaampa, että just näistä tuotteista jengi ihmetteli. NYXiä ja muuta nyt varmasti saatkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei siis en todellakaan oo saanut itse niiltä firmoilta kyseisiä tuotteita ilmaiseksi. Mun sisko esimerkiksi työkseen myy kyseisiä merkkejä työkseen ja sen kautta yleensä mun kaikki kosmetiikka tulee. Tietty monista tuotteista olen jotain maksanut, mutta saan aika hyvät alennukset kaikesta niin niille ei hintaa jää paljoakaan. Lahjana saan myös tosi paljon kosmetiikkaa jostain syystä.

      Hahhahah naurattaa jotenkin ajatuskin siitä, että Armani ja Chanel mua sponssaisivat............

      Poista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi