7/06/2016

KEVÄÄN LEMPITAKKI JA TAKKIEN OSTOLAKKO

Mulla on selkeesti joku ongelma takkien ostamisen suhteen. Viimeksi laskiessani ns. välikausitakkini, eli sellaiset keväällä ja syksyllä käytettävät takit, niitä oli melkein 30. Vertailun vuoksi multa löytyy tasan yhdet farkut ja tasan yksi lämmin takki mitä voisi käyttää talvella palelematta. Mä en todella tiedä missä vaiheessa takkien ostaminen on lähtenyt multa niin käsistä kuin se on näemmä lähtenyt, sillä musta tuntuu että käytän niistä takeista yhteensä ehkä viittä. Tämän huomion takia totesin muutama kuukautta sitten, etten osta enää pitkään aikaan yhtään takkia. Olen lipsunut lupauksestani kahdesti ja toinen syypää näkyy näissä kuvissa jotka Aretan kanssa otettiin yli kuukausi sitten. 


TAKKI: Monki PIPO: Ei mitään muistikuvaa TOPPI: Monki HAME: H&M KENGÄT: Vans 

Mun oli yksinkertaisesti pakko (lue: ei todellakaan ollut) kuukausi sitten ostaa musta bomber Monkista. Se katsoi mua hyllystä sen verran anovin silmin, että keksin itselleni miljoona syytä kotiuttaa kyseinen yksilö. Sen ostamisen jälkeen en ole oikeastaan mitään muuta takkia käyttänytkään, eli ei ehkä niin turha ostos kuin kuvitella saattaisi. Toi on kuitenkin ehkä juuri se mun takkivaraston puuttuva palanen ja voisin käyttää siitä myös kaikkien bloggaajien suosimaa termiä rakkaustakki. Joskus yksinkertaisuus vain toimii parhaiten. 

Oon siis todella havahtunut kevään aikana siihen vaatteiden määrään ja sen naurettavuuteen mitä omistan. Musta tuntuu ettei ongelma ole edes se miten paljon ostan vaatteita vaan enemmänkin se, etten osaa luopua niistä mitä en edes käytä. Selitän aina itselleni miten kivoja juttuja sitä onkaan nämä reikäset housut jalassa koettu ja miten söpö miesmyyjä antoi mulle alennusta tästä paidasta ja tungen ne takaisin vaatekaappiini. 

Kuvat: Areta Santos

6 kommenttia:

  1. Mulla on tasan yksi välikausitakki, nahkatakki :-D Oon kans katsellut tota Monkin bomber-takkia, se on niin <3
    ps. voit lahjottaa mulle niitä sun takkeja ja muita sun ihania vaatteita, sulla on vaan niin upee tyyli! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on huomattavasti enemmän hallussa näemmä sun toiminta ku mulla hahah! Toi on kyl ihan paras perustakki ja kattellaan jos jonkun kirppiksen jonain päivänä saan aikaseks pitää. Kiitti paljon!

      Poista
  2. mulla on ihan sama ongelma vaatteitten kanssa. en vaan yksinkertasesti osaa luopua vanhoista, vaan uskottelen et tuun kyllä käyttämään niitä vielä, vaikka sinne kaapinpohjalle ne oikeasti vaan jää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Hyvä et on kohtalotovereita. Musta tuntuu et oon luonu liian henkilökohtaisen suhteen tosi moniin mun vaatteisiin ja se alkaa olemaan jo aika naurettavaa.. :D

      Poista
  3. tuollaista takkia oon ite ettiny vaikka kuinka kauan, ainut vaan että hintatasot on aika korkeet tuollaisissa "bomber jacket" tyylisissä takeissa. ihana asu!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki metsästän tällä hetkellä jostain uffista vihreetä bomberia, tosin nyt ollaan menty aika huonolla menestyksellä. Kiitos!

      Poista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi