6/14/2016

AURINKOLASIEN KIROUS - OODI BLEHOILLE

Kesää on mennyt vähän päälle kuukausi ja mulla on viidennet aurinkolasit menossa. Totesin omaavani jo pari kesää sitten kirouksen aurinkolasien suhteen, sillä mulla ne eivät yksinkertaisesti pysy ehjinä tai tallessa. En ymmärrä miten pystynkin aina hukkaamaan ne yhdessä illassa, sillä mielestäni pidän niistä todella hyvää huolta varsinkin tämän kirouksen huomattuani. Toisaalta mä oon kyllä just sellainen ihminen että voisin helposti hukata vaikka oman pääni jos se ei olisi minussa kiinni.


LÄTSÄ: Supreme BLEHAT: Gina Tricot (?) PAITA: Itä TUKKA: Uskomattoman takkuinen

Meikä on vuodesta toiseen kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni ja se johtuu suurimmaksi osaksi siitä, ettei ihoni vain yksinkertaisesti oikeastaan rusketu. Palan ihan järjettömän helposti ja se saakin minut aina sivelemään itseni täyteen mahdollisimman hyvällä suojakertoimella varustettua aurinkorasvaa. Oikeastaan siitä on tullut mulle aika paha pakkomielle ja alotan sen aurinkohysterian jo maaliskuussa. Silti vähintään kerran kesässä palan jostain aina yhtä mielenkiintoisesta kohteesta kuten vaikka korvista tai polvitaipeista. Nojoo, suurin osa ihmisistä kuitenkin on aika hyvin perillä siitä miten aurinko vaikuttaa ihoon haitallisesti mutta aika harva ymmärtää saman haitallisuuden koskevan myös silmiä. En mä menetä yöuniani harmaakaihin pelon vuoksi mutta kyllä mä ehkä vähän stressaan myös silmien palamisesta. 

Kuten tekstin ensimmäisessä lauseessa jo mainitsin, mulla on siis tällä hetkellä viidennet kesän 2016 blehat meneillään. Yksien päälle astuin, yhdet naarmutin niin pahasti ettei niitä enää pystynyt käyttämään ja kahdet hukkasin. Nyt on meneillään viidennet ja toivottavasti viimeiset. Haluaisin ihan hirveästi sijoittaa Ray-Banin klassisiin Clubmastereihin, sillä ovathan ne ainakin omaan silmään varmaan tyylikkäimmät lasit ikinä mutta mun oman aurinkolasihistorian tuntien en todellakaan uskalla. Ehkä mä tyydyn nyt vielä noihin muutaman euron huonoihin laseihin mistä ei varmaan mitään suojaa edes ole ja muutaman vuoden päästä rohkaistun ostamaan ne Clubmasterit. Toisaalta en voi olla miettimättä olisinko vähemmän huolimaton jos käsissä olisikin jotkut arvokkaammat aurinkolasit hahah!

Onko teillä yhtä huono onni aurinkolasien kanssa vai olenko minä muka ainoa kirottu? 

12 kommenttia:

  1. Tunnen tuskasi! Mulla on ollut yhdet täydelliset aurinkolasit ja kahden vuoden jälkeen en ole löytänyt mistään samantapaisia... Siristelen siis silmiäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin käytin Vanssin yksiä laseja pari vuotta ja kävin aina ostamassa uudet kun vanhat hävis / hajos, mut nykyään sitä mallia ei enää vissiin tehdä :-( Olisin halunnu just ne samat!!

      Poista
  2. Täällä toinen, kenellä on huono onni aurinkolasien kanssa! Yhdet aurinkolasit meni rikki ja toiset hukkasin viikko sitten. Nyt onkin jo uudet ja toivottavasti ne ei mene rikki ja pysyy tallessa:D

    VastaaPoista
  3. Joku lukiokurssi opetti taannoin miulle et oikeestaa kaikki pleksimuovit (mitä kai just aurinkolaseis on) suodattaa sen uv-säteilyn, joten halpojenki lasien pitäis suojata

    // blogisi ja tapasi kirjoittaa on aivan ihana!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja joku vielä sanoo lukion olevan turha juttu! Kiitti hei tästä!

      Poista
  4. haha, osaan samaistua hyvin tuohon aurinkolasi kiroukseen, eli et tosiaan oo ainut! se on se joka kesän juttu, että aina ne tahtoo hukkua johonkin. :D

    VastaaPoista
  5. I left all of my sunglasses in Brazil and well... It's very sunny in here so I bought my first one yesterday \o\
    | A Bela, não a Fera| | Tô RYCA na Finlândia|| FB Page A Bela, não a Fera|

    VastaaPoista
  6. Mulla oli sama homma et hävitin 1 kesän aikana ehkä 8 lasit ??? Mut sit ostin ray banin aidot ja näistä kyl oikeesti pitää huolta alitajuisestikin !

    VastaaPoista
  7. Hei mulla on kyllä tuo ihan sama kirous! En tiiä tuunko ikinä uskaltamaan ostamaan mitään hirveän kalliita aurinkolaseja kun ne aina hukkuu tai menee rikki... ':-D

    VastaaPoista
  8. Mulla on ollu nyt 2v clubmasterit ja nää on kyl parhaat ikinä. Plus niin rakkaat et varjelen niitä hengelläni :'D et kyl ne säilyy kun tietää et ne on arvokkaat, ja koska ostin nää optikkoliikkeestä ni voi käydä aina kiristeleen ilmaseks ruuvit ja sangat!

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi