4/26/2016

HO DAI - VEGAANINEN BUFFET

Käytiin Hannan kanssa yhtenä päivänä viime syksyllä testaamassa kolmannelta linjalta löytyvä Vegaaninen buffet nimeltä Ho Dai. Ollaan aloitettu missio käydä läpi kaikki Helsingin kasvisruokapaikat ja ajattelin tämän mission varrelta löytyvistä suositeltavista paikoista blogiin aina kirjoittaa. Ho Dai ei ehkä vaikuttanut rumien ikkunateippauksien ja sen, että ikkunassa lukikin eri nimi kuin oletimme, mutta sen safka vakuutti sen verran että vielä puoli vuotta myöhemminkin haluan tämän postauksen kirjoittaa. 


Mä oon nyt melkein vuoden ajan enemmän tai vähemmän määrätietoisesti yrittänyt saada ruokavaliotani täysin vegaaniseksi. Maitotuotteiden ja kananmunan kanssa on vielä hiukan työstettävää, mutta ruokavalioni tällä hetkellä on huimasti erilainen kuin vaikka vuosi sitten. Onneksi facebookista löytyy vegeryhmiä vaikka muille jakaa ja varsinkin legendaariset Sipsikaljavegaanit ovat sivistäneet mua ihan huolella siitä, ettei vegaaninen ruokavalio ole pelkkää salaattia. Kyseinen mielikuva on hämmentävän yleinen ja siksi musta tuntuukin, että ruokapostausten kirjoittaminen olisi ehkä myös ihmisiä sivistävässä mielessä aika hyvä homma. 

En mä tiedä tulenko mä olemaan koskaan täysin vegaani. Mulla on niin paljon kosmetiikkaa mitä en varmaan saa koko elämäni aikana käytettyä loppuun, eikä niistä suurin osa ole mitenkään vegaanista. Hiustuotteet oon onnistunut jo vaihtamaan aika kattavasti vegaanisiin vaihtoehtoihin. Tässä on avittanut Lush ja meidän oma hiusvärimerkki Herman's Amazing. Mun mielestä kuitenkin jo se, että tiedostan sen mitä suuhuni laitan ja mistä se tulee on aika tärkeä juttu. En vaadi kaikkia ihmisiä katsomaan videoita teurastettavista sioista, mutta kannattaa kuitenkin ehkä uhrata niillekkin yksi tai kaksi ajatusta silloin kun niiden ruumiita syö. 

Tulipa kettutyttömäinen postaus. Mulla oli ikävä teitä lukijat. 

1 kommentti:

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi