3/28/2016

P E L K O


Mä yhtenä yönä muutama viikko sitten makasin mun lattialla enemmän tai vähemmän sekavassa tilassa ja selasin kännykkäni kuvagalleriaa. Sieltä tuli vastaan pari päivää aikaisemmin ottamani selfie, jota en kuitenkaan koskaan julkaissut missään tai katsonut toista kertaa kuvan ottamisen jälkeen. Tuijotin sitä kuvaa itsestäni varmaan vartin ja tajusin, että nään varmaan ensimmäistä kertaa koko elämäni aikana kuvan jossa näytän omasta mielestäni kauniilta. Se tunne oli kummallisinta mitä olen aikoihin tuntenut. Siltä varmaan tuntuu ihmisistä joilla on hyvä itsetunto. 

Viime viikolla kun kävelin kotiin yksin aamuyöllä, en tuntenut yhtään pisaraakaan väsymyksestä, vihasta ja masennuksesta kehossani. En pystynyt olemaan hymyilemättä kun kävelin kaikessa rauhassa maailman rakkainta katua pitkin kotiin. Mä nukahdin kotiin päästyäni hymyillen. Mä oon aika monena iltana nukahtanut hymyillen. Kaikki on niin hyvin, että se jo pelottaa. Tuntuu jotenkin niin paljon helpommalta olla surullinen, sillä silloin ei pelkää olotilansa menettämistä. Asiat eivät voi huonontua. 

Oon kuunnellut tosi paljon Nirvanaa, elämäni tärkeintä bändiä, viimeaikoina. Se tuntuu jollain tasolla kovin kummalliselta, sillä se bändi on muodostunut mulle sellaiseksi mitä kuuntelen enää vain silloin kun olen taas tippunut pohjalle. Nyt olen kuunnellut sitä omituisen hyvällä fiiliksellä. Frances Farmer Will Have Her Revenge On Seattle- biisissä lauletaan yksi lause johon samaistun ehkä vähän liikaa. Siitä asti kun kuulin kyseisen biisin, lause "I miss the comfort in being sad" on ollut yksiä ehdottomia lempilyriikoitani Nirvanalta. Nyt vasta kuitenkin ymmärrän mitä se tarkoittaa. 

Oon onnellinen ja tosi peloissani siitä. Toivottavasti tekin olette onnellisia, mutta älkää olko siitä peloissanne kuten minä olen. 

Blogihiljaisuus on ehkä nyt vihdoin selätetty. 

17 kommenttia:

  1. hyvä teksti, johon on niin helppo samaistua

    VastaaPoista
  2. Tuttu tunne. Masentuneisuus on jollain tavalla turvallisempaa kuin onnellisuus. Onnellisena alkaa pelätä, että jotain pahaa tapahtuu ja romahdus tuntuu pahemmalta kun ei ole valmiiksi masentunut. Mutta ihanaa, että olet onnellinen. Pidä siitä tunteesta kiinni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! ja siis musta tuntuu, että tosi usein mun onnellisuus enemmän tai vähemmän päättyy siihen ku alan ylianalysoimaan sitä miten mun ei kuulu olla onnellinen. Minä yritän pitää siitä kiinni!

      Poista
  3. tää teksti tuli sellaseen saumaan että voin erittäin hyvin samaistua! pelottaa ja tuntuu että pitäs olla vähän varuillaan noinniiku varmuuden vuoks, jos käviski niin että kaikki hyvä katoais menemään... mut ei auta kun yrittää päästä yli ja yrittää nauttia täysillä. pusuja ja haleja <3

    VastaaPoista
  4. samoja fiiliksiä täälläkin pus!

    VastaaPoista
  5. fiilaan jotenki ihan satasella... siihen lisäks viel kaikki ylianalysointi ja miettiminen, et varmasti kaiken hajoominen ei tuu sit yllätyksenä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooooo siis kyl! Muistan et ollaan täst puhuttu ennenki sun kans, ehhhhhh

      Poista
  6. Osasin samaistua tähän tekstiin niin hyvin... Etenkin nuo Nirvanan sanat. Opin itse tuon viime kesänä, kun oli niin onnellinen, etten uskaltanut olla sitä. Ajattelin kokoajan sitä kuinka syksy tulisi ja mielialani romahtaisi. En tiedä/ymmärrä miksi pelkäsin sitä. Se vain oli jotain sellaista, jossa en tuntenut itseäni.

    http://janitakristina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Samaistuin niin paljon! Muutenkin vaikutat niin sellaselta tyypiltä kenen kanssa ois mahtavaa istua oluella keskustellen elämän syvällisistä ja ei niin syvällisistä asioista, tuntuu että monet sun blogitekstit on ku suoraan mun päästä.

    VastaaPoista
  8. Moi!😊 Ei liity mitenkään aiheeseen, mutta minun käsityksen mukaan pidät runoudesta niin haluaisitko suositella mitään kirjoja/runoilijoita? Tällee btw vaikutat iha huikeelle tyypille ja ootan innolla aina uusia postauksias!😄

    VastaaPoista
  9. I feel you sister ! Ps. Tykkään niin sun tavasta kirjottaa. :)

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi