9/26/2015

HARMAA TUKKA HELPOSTI

En usko, että keneltäkään on jäänyt huomaamatta harmaiden hiusten trendi ja niillä jotka sitä ovat itse kokeilleet, myös sen vaikeus. Oon pyöritellyt vuoden tai kaksi harmaiden hiusten siisteyttä ja samalla sitä, ettei mulla ollut oikeen hajuakaan miten mä ne tulisin saamaan. Valmistauduin siihen, että tästä tulisi mun kotikampaamoni suurin katastrofi ja seuraavana päivänä menisin töihin hiukset pipoon sullottuna. Mutta se olikin ihan hiton helppoa.

Mun historia suoravärien kanssa on aika jumalattoman pitkä. Nykyään töissä parasta on suunnitella asiakkaiden kanssa heille tukkaprojekteja ja käydä meiltä löytyviä värisävyjä läpi ja miettiä mikä toimisi parhaiten ties mihin sateenkaaritukkiin. Jos reilut kolme vuotta sitten en olisi päässyt Helsingin kuvataidelukioon, olisin jäänyt kotikaupunkiini ja varmaan protestiksi mennyt todella sinne amikseen. Nyt olisin varmaan valmistunut kampaaja. Pääsin kuitenkin tänne Helsinkiin ja enää ei kyseinen koulutus kiinnosta, paitsi sillä tasolla että olisi kiva päästä sinne kampaamotukkuun shoppailemaan.


Mä lätkin mun tyveen Wellan jotain kummallista sävytettä mitä en ollut ennen edes nähnyt, mutta onneksi kampaamokauppa Sitruunan huippu myyjä osasi mulle juuri tota sävyä suositella. Toi on siis 7/19 ja tummin harmaa / hopea kyseisessä harmaassa. Haluaisin vielä joku päivä käydä hakemassa muutaman muun sävyn ja testata myös niitä, mutta osui kyllä kerralla nappiin. Latvoihin laitoin meiltä töistä ostettua Colorscreamin gin toniccia, joka on sen verran vaaleampi kuin tuo Wellan sävyte, että se jätti latvat juuri sopivan hopeisiksi. Vähän sellaista liukuvärjäämisen meininkiä.

Suurimmaksi osaksi ongelma harmaiden hiusten kotivärjäämisen / sävyttämisen kanssa johtuu siitä, että pohja on liian tumma, eikä sävyte tartu. Toinen suuri ongelma on se, että on hankala löytää mitään sävyitettä joka tekee hiuksista todella harmaat eikä vain hopeiset. Toi Wellan väri on ensimmäinen minkä mä oon löytänyt nyt kaupoista. Värjään ton tyven varmaan huomenna uudestaan tummentaakseni sitä vielä hitusen lisää (ja korjatakseni sen läikän mikä toisella puolella päätäni on...) koska en uskaltanut antaa värin vaikuttaa niin kauan kuin sen olisi pitänyt. Mut oon kyllä ihan jumalattoman onnellinen, sillä luulin tosissani joutuvani menemään tämän hiusvärin takia ensimmäistä kertaa seiskaluokan jälkeen kampaajalle ja samalla heittää hanskat tiskiin oman osaamiseni kanssa. Tai eihän tohon edes mitään muuta osaamista tarvittu kuin googlaaminen ja vähän päälle 20€ lompakossa. 

Mun Vaari rokkaa tätä hiusväriä huomattavasti paremmin kuin minä, mutta musta tää on kyllä silti aika hiton siisti. 

Mitä tykkäätte?

13 kommenttia:

  1. Harmaan ylläpitämiseen suosittelen hopeashampoon pitämistä päässä n 30--> minuuttia ennen suihkua !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kuivaan tukkaan! Pitääkin testaa! (ja samalla ostaa uus hopeashampoo, haluuks ihmiset suositella jotain???)

      Poista
    2. Fudge on ehdottomasti parasta!

      Poista
    3. Siitä fudgesta oonkin kuullut paljon hyvää! Ainakin mulle on sanottu, että se on aika jytyä tavaraa.

      Poista
  2. kauniit hiukset, kaunis sinä. :)

    VastaaPoista
  3. Vau! Sopii sulle ihan sairaan hyvin! :-D Toisin sanoen tykkään.

    http://hannaslipofthetongue.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Hurjan siistit hiukset! :-) Muakin on jo pitkään himottanut harmaat hiukset, mut oransseista harmaaksi on varmaan aika pirun pitkä prosessi. Että jos sulla on jotain vinkkejä niin olisin enemmän kuin kiitollinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin tehdä jonkun kattavan postauksen suoraväreistä ja sävytteistä ylipäätään joku päivä! Ja vaalennuksista mitä ite käytän :)

      Poista
  5. Kuinka vaaleat sun hiukset oli ennen värjäystä?

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi