9/07/2015

20 FAKTAA MINUSTA

1. Omistan ensimmäistä kertaa elämässäni ihan ikioman iMacin. En voisi olla yhtään onnellisempi siitä. Sen johdosta mun innostus myös bloggaamiseen on kasvanut ensimmäistä kertaa vuosiin ja  oon niin rakastunut kuin tietokoneeseen vaan voi olla.

2. Panostin ylioppilaskirjoituksissa enemmän eväisiin kuin itse aiheeseen. Ne meni silti ihan riittävän hyvin ja mun eväät olivat ainakin onnistuneet joka kerta.

3. Mulla ei ole ajokorttia, eikä sen ajaminen tunnu ajankohtaiselta vielä pitkään aikaan. Heitän tähän syyksi aina jotain liibalaabaa yksityisautoilun haitallisuudesta, mutta tosiasiassa en voi edes ajatella uskaltavani auton rattiin. Multa löytyy kyllä mopokortti, mutta ihan rehellisesti sanottuna sekään ura ei mennyt ihan putkeen mun surkean keskittymiskyvyn takia, joten ehkä on kaikille vain parempi mun olla kortiton. Enhän mä sitä mihinkään Helsingissä edes tarvitsisi. 

4. Näin kerran miehen hyppäävän junan alle ja se näky toistuu nyt vielä reilusti yli vuodenkin päästä unissani useasti. Joka kerta herään siinä samassa voimattomassa paniikissa hätääntyneenä. 

5. Kun muutin kotoa pois, mulle tuli yllätyksenä ettei kaikilla ihmisillä ole kuivausrumpua kotonaan. En ollut koko elämäni aikana miettinyt, että vaatteita voi kuivata myös jollain muullakin tapaa. Perus kultalusikka suussa syntynyt muksu siis.



6. Sims 2 ja GTA San Andreas on maailman parhaimmat pelit. Piste.

7. Varastan mun vanhemmilta aina Raumalla ollessani sukkia ja ne ovatkin ainoat asiat mitä olen koskaan varastanut. Mä muuten vihaan sukkia ja sukkien käyttämistä ja mieluiten olen ilman.

8. Tykkään kulkea kaikista eniten raitiovaunulla Helsingissä jos omaa pyörää ei lasketa. Sporassa on ihan oma tunnelmansa ja vaikka sillä meneekin kauemmin kuin metrolla, fiilistelen sitä tunnelmaa ihan mielelläni. Mun makuuhuoneen ikkunan alapuolella on sporapysäkki, mikä kuullosti huomattavasti paremmalta ajatukselta kuin se todellisuudessa on. Meteli on aika mielenkiintoinen.  

9. Kuulun Facebookissa pahamaineiseen Äitylit- ryhmään ihan vain sen viihdearvon takia. Luen myös usein vauva.fi:n keskustelupalstaa senkin viihdearvon takia. Välillä se on oikeesti viihdyttävää, mutta välillä haluaisin kuristaa ihmisiä virtuaalisesti ruudun läpi. Musta on huolestuttavaa miten paljon ahdasmielisiä, seksistisiä ja rasistisia ihmisiä on jonkun lapsen vanhempina tässä maassa.

10. Tiedän yllättävän paljon Michael Korssin ja Louis Vuittonin laukuista ja kyseisistä merkeistä ylipäätään. Ei sillä, että koskaan itse sellaista haluaisin omalle olalleni. 

11. Alan aina välillä puhumaan ihan omituisilla murteilla ja sanoilla, joiden ei pitäisi mitenkään kuulua omaan murreperimääni. Sama käy jos juttelen jonkun kanssa, joka puhuu vahvaa murretta. Se on oikeestaan aika naurettavaa.

12. Keeping up with the Kardashians on mun yksi ehdottomista suosikki TV-sarjoista, eikä mua edes hävetä myöntää sitä mitenkään. Musta se on just sellaista hömppää mitä voi katsoa kolme tuntia putkeen duunipäivän jälkeen ja kirjaimellisesti olla ajattelematta yhtään mitään. On hassua miten se sarja on murtanut mun ennakkoluuloja kyseisiä ihmisiä kohtaan ja uskon vahvasti, että esimerkiksi About Bruce- jaksot on auttaneet montaa transsukupuolista ihmistä ja myös heidän läheisiään. On oikeesti tosi tärkeää puhua noista asioista ääneen ja se minkä kokoisen yleisön edessä Caitlyn Jenner niistä on puhunut on huikean rohkeaa ja kunnioitettavaa.

13. En ymmärrä miten ihmiset pitävät kynsiensä aluset puhtaina. Just nyt mun kynnet näyttää siltä, että olen piilottanut metsään ruumiita viime yönä.

14. Tunsin joskus ahdistusta siitä, että tiedostin olevani perheeni se ns. musta lammas, vaikka vanhempani eivät koskaan ole sitä millään tasolla ilmaisseet tai minua niin kohdelleet. Nykyään oon vaan päättänyt diilata asian kanssa ja naureskella koko jutulle.


15. Mun inhokki kotityö on ehdottomasti tiskaaminen. 

16. Atm mun haaveammatti olisi varmaan se, että mulla olisi oma tv-ohjelma johon saisin pyytää vieraita juttelemaan ajankohtaisista aiheista. Huomenna mun haaveammatti saattaa olla Safari-opas tai uskonnonopettaja.

17. Aina jonkun heittäessä ilmoille jotain läppää joka on rasistista tai seksististä, tykkään esittää tyhmää ja kysyä mitä se läppä tarkoittaa. Suosittelen kokeilemaan ja katsomaan kun ihmisten maailmat romahtavat niiden yrittäessä selittää ahdasmielistä vitsiään ja samalla tajuavat itse miten se juttu ei ehkä toisella tavalla kerrottuna ole yhtään niin hauska kuin aluksi omassa pienessä päässään luuli olevan.

18. Huijasin pienenä Äitille ja Isille etten näe mitään koska halusin kovasti silmälasit kuten Harry Potterilla. Se ei sit menny läpi ihan kokonaan, mutta muistaessani tän jutun pari viikkoa sitten, tilasin itselleni lohdutukseksi silmälasit ilman vahvuuksia. Nelli 6-vee, mä toteutin sun toiveen 13-vuotta myöhässä mut toteutin silti!

19. Jos joku joskus kosii mua, toivoisin sen tapahtuvan samalla kun harjaan hampaitani illalla tai jossain vastaavassa tilanteessa. Julkisella paikalla jonkun polvistuminen eteeni on varmaan yksi suurimmista peloistani.

20. Maalattiin Hannan kanssa keväällä paljon maalauksia vaginoista. En tiedä miksi, mutta suunniteltiin tekevämme meidän entisen kämpän keittiöön näyttely missä juotaisiin vaan kaljaa ja katsottaisiin niitä maalauksia. Ei olla vielä toteutettu sitä, mutta ehkä jonain päivänä.

16 kommenttia:

  1. hehe voiks sinne raiteiden alle hypätä? :D

    VastaaPoista
  2. näitä on aina niin kiva lukea!! ja tahtoisin kovasti nähä näitä viimeisessa kohdassa mainittuja taideteoksia :DD kaikki tääl ruudun takanaki vois sitte hakea kaljan kaapista ja ihailla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä oli hauska kyllä kirjottaakki!! Hahha ehkä julkastaan ne vielä joskus :-D

      Poista
  3. Oli kyl mielenkiintosta luettavaa, tää oli kyl kiva!

    VastaaPoista
  4. Vaikutat ihan sairaan siistiltä tyypiltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Toivottavasti joskus myös olisin sellainen :-)

      Poista
  5. tää oli tosi mielenkiintonen postaus! ihanaa et oot saanu sun blogi-innostuksen takasin :)

    VastaaPoista
  6. OI ihanaa nelli! mahtava tunne kun avaa bloggerin n.viikon välein ja näkee et sulta on tullut montamonta uutta postausta! oot aivan huipun kuulonen tyyppi! absurdi kysymys, jos sua pyytäis vaikka kaljalle tai ihan vaan vaikka kokikselle johonkin, nii mitä sanoisit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos mulla ei oo duunia ja massia on kaljaan tai kokikseen ni luultavasti lähden erittäin mielelläni! Paitsi jos kyseessä on joku fuckboy jolla on mielessä vaan mun sukupuolielimet. Sillon yleensä jätän lähtemättä hahah.

      Poista
  7. Hahha, jos jossain vaiheessa itelleni tulee kalenterin menevä aukko ja kaipais kaljaseuraa(mielellään kallion alueelta kun näillä hoodeilla pyörin :D) niin nakkaan sua viestillä vaikka facebookissa! ellet ihmettele kuka hullu randömi tuo on :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nakkaappa mua viestillä ja Kallio käy mulle vallan mainiosti! :-)

      Poista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi