8/14/2015

RAKKAUSTARINA

Muistan selkeästi kävellessäni duunin jälkeen duunipaikkani viereiseen putiikkiin, johon olen rahojani ihan liikaa muutaman vuoden sisällä laittanut, ajattelevani etten osta mitään. Olin ihan rahaton ja rahat riitti varmaan silloin juuri ja juuri röökiaskiin ja lasipulloon kokista, joten ei mulla olisi ollut sieltä mitään varaa ostaakkaan. Ei siinä, että kumpikaan niistä olisi järkevä tapa käyttää rahaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi mielihyvän takia. Ajattelin kävellä kuitenkin nopeasti Laminan kenkähyllyjen ohi ja todeta miten ne Vanssin popot maksaisivat ihan yhtä paljon kuin viimeksikin. Valmiiksi turhautuneena, väsyneenä ja varmaan myös haisevana totesin sen jälleen ja olin kääntymässä niiden mustien t-paitojen luo joita omistan enemmän kuin hampaita. Silmiini osui Karhun korkeavartiset kengät ja elämästä tulikin taas elämisen arvoista. 

Mietin enemmän tai vähemmän tosissani kyseisessä tilanteessa toisen munuaiseni arvoa ja pikavipin ottamista, mutta päädyin kuitenkin masentuneena kävelemään pois liikkeestä. 120€ on aika paljon rahaa jopa rakkaudesta. Oon kuitenkin salaa toivoton romantikko, enkä unohda ikinä mitään rakkauteen liittyvää. Uskokaa tai älkää, muistan ulkoa ihan turhia päivämääriä ja kellonaikoja jotka jollain tapaa liittyvät rakkauteen, mutta en ole vieläkään varma milloin omat nimipäiväni ovat. Karhun Harlem Air Hi:t jäivät kummittelemaan siis mieleni syövereihin ja tänään kävelin tyynen rauhallisena töiden jälkeen hakemaan ne vihdoin kotiinsa. 


Mulla on sellainen paha tapa kehittää elottomille asioille tunteita ja olla varma niiden sielun olemassaolosta. Tämä on johtanut esimerkiksi siihen, että yhtenä jouluna ostettiin Rauman torilta Vaarin kanssa se rumin kuusi, koska mulle tuli niin paha mieli sen kuusen puolesta. Mua ahdistaa jumalattomasti yksinäiset tavarat ja viimeiset kappaleet, mikä on ihan naurettavaa ja johtaa usein siihen että ostan ihan turhia asioita. Kuten esimerkiksi kerran kesäkurpitsan. (En tykkää kesäkurpitsoista yhtään.) Kehitän aina päässäni asioille tarinoita ja näiden kenkien tarina tuntui olevan juuri se, ettei ne saanut mielestään minua enkä minä niitä. 

Ehkä rakkaus on vähän sellaista. Sitä haluaisi uhrata toisen munuaisensa sen puolesta, rahansa ainakin ja välillä mielenterveytensä. Silti se on maapallon palkitsevin tunne. Älkää ottako minua niin vakavasti, että vertaisin tosissani rakkautta mitä koen näitä kenkiä kohtaan siihen rakkauteen mitä koen vaikka Äitiäni kohtaan, mutta musta rakkaus on aina rakkautta. Välillä se vain tapahtuu kenkähyllyillä ja välillä et edes ole varma kyseisen tunteen olemassaolosta tässä maailmassa. Mulla oli jälkimmäinen olo tässä yhtenä päivänä voidessani henkisesti niin pahoin, että vain oksensin. Se olo kesti vain hetken, kunnes tajusin vieressäni Hannan, eli sielunsisareni selittävän omasta eskaritädistään vain saadakseen minut ajattelemaan jotain muuta kuin sitä oksennusta edessäni. Sitä se rakkaus varmaan on. 

Jos joku ei tästä sekavasta tekstistä ymmärtänyt, niin ostin tänään kengät. Ne on Karhut ja ne ovat kauniit.

10 kommenttia:

  1. Älyttömän hienoa tekstiä. Sai jotenkin sanattomaks. enkä edes tiedä miksi. Ja noi kengät on aivan huikeet!! Ymmärrän kyllä miksi rakastuit niihin ensisilmäyksellä.

    VastaaPoista
  2. Mulla on kans samallainen tapa kehittää elottomille esineille sielu ja luonne ja kiinnyn niihin liikaa. Mun sydän särky kun mun mopo vietiin multa. Mä en mee kävelylle kengät jalassa vaan kenkien kanssa ja ystäväni lippis päässä suojelemassa.

    VastaaPoista
  3. nelli, oot aivan paras, hahah.
    kuinka moni saa tälläisen tekstin aikaseks kengistä? oot ihan huippu.

    VastaaPoista
  4. Tiedän ton tunteen kun rakastuu esineisiin... Ja kengät on ehkä sielukkaimpia esineitä ikinä. Ostin kerran Air Maxit ebaysta (ne tuli new yorkista) ja kun ne saapui niin silittelin ja halailin niitä ja puhuin niille kaikkee (englanniksi ofc, eihän ne nyt suomee ymmärrä??) Silloin oli jo vähän hullu olo mutta siis kyllä esineisiin voi rakastua!!

    VastaaPoista
  5. Löysin nuo samat kirpparilta, täysin uusina, viidellä eurolla. :-D huh en tiennyt edes että ovat noin arvokkaat. Rakkauskengät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten onnekas ootkaan! Välillä sitä vaan on oikeessa paikassa oikeeseen aikaan. Pidä niistä hyvää huolta!

      Poista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi