7/05/2015

R U I S R O C K nro. 6

Tänään istuessani junassa matkalla takaisin Helsinkiin, villasukat jalassa ja ääni menneenä, oli aikaa hetki käsitellä Ruisrockia 2015 kokonaisuudessaan. Kyseessä oli mun kuudes kerta putkeen kun näihin karkeloihin osallistun ja mulle siitä on tullut sellainen joka kesän perinne. Meillä oli lasten uima-allas täynnä kaljaa, hetki täynnä rakkautta ja nuoruutta ja onnellisuutta ja vapautta. Uin Disco Ensemblen soittaessa vieressäni lempikappalettani heidän tuotannostaan. Taskumatin kyljessä on kuva Jeesuksesta. Elämä on välillä ihan kreisii jos omistaa pinkin vyölaukun, kultaisen silmän otsassa ja paljon seikkailuhenkeä. 


Paperi T:n keikka oli niin maaginen, että se veti mut sanattomaksi. Heittämällä parhaimpia keikkoja mitä olen koskaan nähnyt erittäin vilkkaan ja villin keikkanuoruuteni aikana. Musta tuntui välillä siltä, että joku olisi hakannut mua henkisesti turpaan, mutta ehkä se onkin juuri se oma juttunsa. Oli parasta huutaa niitä miljoonasti jo kuunneltuja kappaleita minulle erittäin tärkeiden ihmisten kanssa. Oli parasta, että niin moni blogin lukija tuli moikkaamaan ja mietin niitä nättejä sanoja (ja ihmisiä) edelleen. Olavi Uusivirta oli nero kuten aina. Viimeinen kesä itketti kuten aina. Mulla on varpaiden kynsien alla likaa, mutta uskon sen tulleen esimerkiksi hullussa pitissä keskellä hiekkapilveä tai kävellessäni leirinnässä telttamme naapurustossa ilman kenkiä. 


Nyt oon fyysisesti ja henkisesti ihan poikki. Mä muutin päivää ennen Ruisrockia tähän uuteen kämppään ja yritän totutella siihen, että makuuhuoneeni ikkunasta kuuluu ratikan ääniä aamusta iltaan ja ylipäätään nykyiseen elämääni täällä. Laitan jossain vaiheessa teille kuvia tästä kodista, sillä tää on jo nyt keskeneräisenä hurjan kiva! Ruisrock kohteli minua jälleen hyvin ja niin sinäkin.

"Se talvi oli erilainen ku muut talvet
Sä jätät arvet erilaiset ku muut arvet
Kaikki ne balladit jotka kosketti sua
Sanoin pitäväni mut oikeesti ne oksetti mua"

9 kommenttia:

  1. ruissi oli kyl parasta!

    VastaaPoista
  2. En ollu ruississa, mutta pakko kyl todeta että itekin ihan mukana tässä Paperi T hypessä, eikä hävetä yhtään! Varsinkin kun ihana femme en fourrure live-menossakin mukana. Ihan törkeetä miten paljon tota albumia voi edes kuunnella ja livenä vaan paranee.

    Ja paras hattu ikinä sulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuullostaa tutulta ja olen ihan samaa mieltä! Kiitti, se oli hyvä festarihattu!

      Poista
  3. miten saitte kaljat sinne alueelle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kyllä itse festarialueelle yhtäkään olutta vienyt missään vaiheessa. Leirintään sitäkin enemmän.

      Poista
  4. Minäkin olin ruississa ja olit monella samalla keikalla kun mä. Harmittaa etten uskaltautunut moikkaamaan, mikä siinä aina on?

    Mulle tuli Paprun keikalla samantapainen olo kun sulle. Että mut revittiin henkisesti niin riekaleiksi etten voinut muuta kuin seistä ja itkeä. Niin upea keikka, hui.

    Oot niin loisto että toivottavasti törmään suhun joskus ja uskallan sanoa moi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ens kerralla tuu rohkeasti moikkaamaan! Mä saatan olla ehkä vähän hölmö ja sanaton tollaisissa tilanteissa välillä, mutta arvostan hirveesti silti sitä jos joku tulee moikkaamaan. Se on tosi kivaa ja kiitos hei säkin oot varmasti loisto!

      Poista
  5. wää, ruissi oli kyl ihan mahti! harmittaa ihan vietävästi, kun seisoit mun vieressä disco ensemblen keikalla vähän aikaan, mut sit katosit buu :< oisin voinut tervehtiä!

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi